Leveranspolicy

Senaste uppdatering: 2025-07-16

Leveranstid

Vi skickar din order från vårt lager inom 1–3 arbetsdagar. Beställningar som görs under helg packas och skickas nästkommande arbetsdag.

Leverans och leveranstider

Vi levererar till alla länder inom 5–10 arbetsdagar. Leveranstiderna baseras på arbetsdagar och inkluderar inte helger eller helgdagar. Specialbeställningar kan ha längre handläggningstid.

Force majeure

Vid förseningar orsakade av omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. naturkatastrofer, strejker, myndighetsåtgärder eller pandemi) ansvarar vi inte för dröjsmål. Vänta upp till 30 arbetsdagar efter beräknat leveransdatum innan du kontaktar oss gällande en utebliven leverans.

Spårning och support

När din order har skickats får du en leveransbekräftelse via e-post med spårningsnummer. Observera att spårningskoden kan vara fördröjd upp till 5 arbetsdagar innan den aktiveras. Vid frågor om din leverans, kontakta oss via info@ecominter.com.

Importmoms & tullavgifter

Vid försändelser från leverantörer utanför EU kan importmoms och tullavgifter tillkomma. I Sverige utlöses tullavgift vid ett deklarerat värde över 1 600 SEK. Har du fått ett krav från Postnord eller Tullverket, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Returfraktkostnad

För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera 200 SEK för returfrakt och hanteringskostnader.