Leveranspolicy
Senaste uppdatering: 2025-07-16
Leveranstid
Vi skickar din order från vårt lager inom 1–3 arbetsdagar. Beställningar som görs under helg packas och skickas nästkommande arbetsdag.
Leverans och leveranstider
Vi levererar till alla länder inom 5–10 arbetsdagar. Leveranstiderna baseras på arbetsdagar och inkluderar inte helger eller helgdagar. Specialbeställningar kan ha längre handläggningstid.
Force majeure
Vid förseningar orsakade av omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. naturkatastrofer, strejker, myndighetsåtgärder eller pandemi) ansvarar vi inte för dröjsmål. Vänta upp till 30 arbetsdagar efter beräknat leveransdatum innan du kontaktar oss gällande en utebliven leverans.
Spårning och support
När din order har skickats får du en leveransbekräftelse via e-post med spårningsnummer. Observera att spårningskoden kan vara fördröjd upp till 5 arbetsdagar innan den aktiveras. Vid frågor om din leverans, kontakta oss via info@ecominter.com.
Importmoms & tullavgifter
Vid försändelser från leverantörer utanför EU kan importmoms och tullavgifter tillkomma. I Sverige utlöses tullavgift vid ett deklarerat värde över 1 600 SEK. Har du fått ett krav från Postnord eller Tullverket, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
Returfraktkostnad
För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera 200 SEK för returfrakt och hanteringskostnader.